måndag 31 augusti 2009

Ett projektarbete

Loggbok 31 augusti 2009
10:27

Jag sitter på lektion för kursen Projektarbete, i datasalen med min nystartade blogg. Den här bloggen fungerar som min loggbok under kursen och projektet som jag ska genomföra. Jag har funderat på mitt projektarbete i flera år egentligen, mestadels för att min två år äldre syster har tipsat mig om att ha en färdig idé, men även för att jag jämt kommer på idéer och projekt att genomföra. Och det har funnits många projekt i mitt huvud, t. ex att göra en diktsamling. Numera är dock inte idén att göra en diktsamling, utan snarare att använda projektet till företagsförberedande och komma framåt i yrkeslivet, karriären. Jag har sen min fem veckors långa APU på Göteborgsposten tidigare i år, drabbats av någon enorm rastöshet som säger mig att jag vill börja jobba. Så projektet är för mig viktigt och jag hoppas att det ska dämpa min rastlöshet. Vi har ännu inte kommit igång med själva genomförandet av projektet, utan har gått igenom hur vi ska skriva projektplan, disposition och loggbok. Jag ser fram emot när projektet väl kommer igång, men det känns som om det inte kan komma igång på riktigt förrän jag har införskaffat lite material, t.ex den nya datorn jag ska köpa...

Jag skriver senare om hur jag har tänkt att projektet ska utforma sig, och ska snart påbörja min projektplan.

MN

Inga kommentarer: