söndag 27 september 2009

Sen uppdatering

Denna veckan kommer jag med en sen uppdatering eftersom det har varit mycket att stå i. Men i veckan har jag tagit fram mängder av broshyrer från skatteverket som jag har läst igenom och strykt under viktiga meningar att trycka in i minnet. På projekt och företagande håller vi dessutom på med affärsplan och lägga upp budget osv. De andra hittar på företagsidéer medan jag använder mig av den tiden till att göra det på riktigt. Det känns fortfarande som jag drygar ut lite eftersom jag vill få min dator så att jag kan bli organiserad.
Men jag är äntligen kommit på ett företagsnamn!

Nu framöver ska jag skriva en "sammanfattning" till mig själv över alla broshyrer jag tagit fram, så att jag har någorlunda koll på vad som gäller. Jag ska kolla vad ett företagskonto + bankgiro kostar på de olika bankerna, skriva min inköpslista färdig, kolla upp så att mitt företagsnamn inte är upptaget hos bland annat Bolagsverket, men även se om jag kan få patent på detta och hur mycket det skulle kosta. Jag tror jag också ska kolla så att jag har allt jag behöver för att registrera företaget. Senare kommer det bli att kolla igenom kontaktnät, leta efter lämpliga och möjliga uppdragsgivare, ta en kik på min portfolio, skriva all text som ska vara på hemsidan, kolla upp webbhotell-kostnader osv.

Vi får se om jag hinner allt den veckan som kommer. Jag är tveksam.

Nu ska jag läsa Dorian Gray.

Inga kommentarer: