söndag 15 november 2009

Hemsidan

Det känns inte som om det här med loggförandet går så bra. Det beror nog på att jag knappt har tid för att blogga över huvudet taget, känns det som. I alla fall har jag varit hemma två veckor i rad under PA-lektionerna, och arbetat hemma istället. Då har jag gått upp vid åtta-tiden så att jag har kunnat gå till skolan efter tio. Jag arbetar ganska mycket med projektarbetet utöver lektionerna annars också, så att inte få ihop 2 timmar är inte hela världen. Men att sitta hemma är oerhört mycket skönare. Här kan jag arbeta i lugn och ro, alltid ha tillgång till internet och behöver inte krångla med att behöva ha med mig datorn. Dessutom kan jag arbeta vid en större skärm här hemma, vilket är superbra.

Jag har kommit en bra bit på väg med hemsidan. Den är uppdelad i två delar; "Malin Nilsson"-delen och "företags"-delen, samtidigt som allt kommer vara kopplat under samma adress. I portfolion har jag lagt ut en hel del bilder, men det kan hända att dessa kommer bytas ut senare. Jag väntar på att få photoshop till datorn så att jag kan arbeta mer med bilderna. Jag har oerhört många bilder oredigerade och bland dessa kan ju de absolut grymmaste bilderna ligga -därför kan de bilder jag redan har valt ut inte vara bestämda. Men de ligger bra där de är just nu och de utformar åtminstone layouten. Jag märker att jag saknar ganska mycket modellbilder och dessutom natur/djurbilder, så om jag ska bygga på portfolion får jag antagligen bygga på det lite. Det jag fokuserar mest på nu är att lägga ut allt material för att sedan länka ihop allting. Det är svårt att avgöra hur långt den är ifrån klar, men den utvecklas med fart!

Inga kommentarer: